Oszczędność paliwa i obniżony poziom hałasu dzięki nowej pompie hydraulicznej F3 do samochodów ciężarowych

Pompę F3 napędzaną od wału odbioru mocy silnika samochodu ciężarowego skonstruowano do zastosowań, w których kierowca musi dysponować mocą hydrauliczną podczas manewrowania pojazdem.

Unikalna konstrukcja umożliwia załączanie pompy bez wyłączania silnika. Gdy moc hydrauliczna przestaje być potrzebna, pompę można całkowicie odłączyć od napędu. Nowe pompy F3 można łatwo instalować w hakowcach i bramowcach oraz wywrotkach samochodowych.  





Znakomite osiągi i niezawodność  
Nowe pompy F3 cechują ekstremalnie wysokie osiągi (wydatek sięgający 185 l/min przy ciśnieniu do 400 barów) oraz niezawodność – zaowocowało tu długoletnie doświadczenie firmy Parker w najbardziej wymagającym segmencie samochodów ciężarowych.  

Większa produktywność i efektywność
Po sprzęgnięciu pompy z wałem odbioru mocy silnika nawet niewielkie usterki, jak np. dziurawy wąż, mogą skutkować unieruchomieniem pojazdu i koniecznością odholowania go do warsztatu, co zawsze wiąże się z dużymi wydatkami i wysokimi kosztami przestoju. Nową pompę F3 w takich sytuacjach po prostu odłącza się i samochód może sam przejechać do warsztatu naprawczego.  

Niewielkie gabaryty i prostota instalowania
Dzięki unikalnej konstrukcji ze sprzęgłem mechanicznym pompa F3 ma małe gabaryty i jest niezwykle lekka, przez co łatwo ją zamontować na wszystkich powszechnie stosowanych silnikach samochodów ciężarowych.  

Wysoka sprawność i długi okres bezawaryjnej eksploatacji – czyli zyskowna inwestycja
Oszczędność paliwa: 0,6 procenta - nie wydaje się to zbyt wiele, ale dla przeciętnego samochodu ciężarowego może oznaczać oszczędność oleju napędowego rzędu 200 – 300 litrów (45 – 65 galonów) rocznie oraz obniżenie emisji gazów cieplarnianych i cząstek stałych – wszystko dzięki temu, że pompę F3 można zupełnie odłączyć od silnika, gdy nie jest potrzebna.  

Obniżony poziom hałasu!
​W porównaniu z konwencjonalną pompą hydrauliczną pracującą bez obciążenia nowa F3 w stanie odłączenia generuje znacznie mniejszy hałas (porównanie dla przypadku, gdy pompa pracuje w trybie bypass). Gdy pojazd zbliża się do miejsca pracy, kierowca może załączyć pompę bez wyłączania silnika.  
Szczegółowe informacje na temat nowej pompy znajdziesz tutaj